Award

Zurück von den kleinen Tropeninseln, hinein in den kalten Wiener Herbst. War ein geiler Malediven-Tauchtrip. Ich bin noch am Entwickeln der Filme, Inselaufnahmen gibts daher erst im nächsten Beitrag.

Zwischen meinem Dolomitentrip und dem Tauchurlaub habe ich auch ein großes Paket aus Übersee bekommen, der Hauptpreis der Meural & Lomography “Sehnsucht” Competition die ich, mit meiner Palmen-Nachtaufnahme aus Hvar, für mich entschieden habe. Habe mich natürlich sehr gefreut darüber. Der Hauptpreis war eine digitale Leinwand der Firma Meural, die hängt jetzt bei mir über dem Frühstückstisch. Das spezielle daran ist das sich das Teil per Wischgestik, berührungslos, “umblättern” lässt. Ein paar Galerien mit einem Mix aus Malerei und Fotografie von Klassik bis Moderne ist schon vorinstalliert. Der einzige Nachteil ist das man um den vollen Umfang des Wunderteils nützen zu können, ein Tablet oder Smartphone für die Meural-App benötigt (sowas hab ich bis dato nicht). Leider auch zum Einspielen eigener Galerien. Macht aber nix, werde das meiner Schwester aufhalsen ;).

 

 

Back from tropic islands into the cold Viennese autumn. What a great diving trip to the Maledives. I´m still on it to develop the films, so I will show you some island pics in one of my next posts.

Between my Dolomites trip and my diving trip, I got a big box with my reward for the Meural & Lomography “Sehnsucht” competition I won with my palm tree night pic from Hvar. The grand prize was a Meural digital canvas. The special thing on this framed print look a like screen is, that you can control it with a wipe of your hand, without touching. I really like it hanging over my kitchen table, it came with a couple of galleries from modern to classic, from paintings to photographs. The only downside for me is that you need a smartphone or tablet (what I don´t own till now) to install the Meural app for connecting the canvas with the internet, what is necessary to put your own pictures on it. I will ask my sister for help with that ;).

film6075_11kl

The palm tree long time exposure from Hvar. La sardina on Porst Color X 200

pict3385

The shark artwork reminds me on my recent diving.

Advertisements

6 thoughts on “Award

  1. Meine Glückwunsch zum Gewinn!
    Das Foto mag ich sehr. Hoffe du konntest auf den Malediven auch standesgemäß mit einem Kaltgetränk anstoßen. Mit dem Alkohol haben sie es dort ja nicht so…
    LG kiki

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s